1 december 2010

Address book

Since some people asked me if I could do an address book, I've been trying to figure out how I should do that. I think I have an idea now, finally figuring out how I can make the tabs with some nice and cheerful colors! I also had to think of something nice for the front. So today, when te dynamic duo were asleep, I took my stamp-carving kit and made these!

Photobucket

The house will be printed on the cover of the address book:

Photobucket
Photobucket

The birdie I made to print on the envelopes and boxes for orders:

Photobucket

I will need to find some better paint to stamp them with... Maybe I'll try the acryllics and a roller... Any advice?

2 opmerkingen:

  1. mooie stempels!

    Je schijnt ecoline goed te kunnen gebruiken als je zo'n stukje foam (waar je ook figuurtjes uit kunt knippen en kunt plakken enzo..) in een dekseltje ofzoiets legt en er dan de ecoline over schenkt. Ik heb eens ecoline gebruikt maar dan op een stempelkussen voor textielverf en dat was veel te grof. Dus toen kwam er teveel ecoline op de stempel. Maar misschien dat het op deze manier wel gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zijn in handenarbeidzaken (ook Pipo's ????) allerlei kleine stempelkussentjes in vééél kleuren. Ik heb ze gebruikt voor mijn stempels uit potloodgum (HEMA!) zoals in de tutorials van Geninne. Ook heb ik geprobeerd ze op stof te gebruiken maar dan met dunne acryl: maar dat was geen succes: te veel verf in het stempel en dus lelijke afdrukken. Ecoline wordt natuurlijk op school gebruikt maar ... is wel erge troep (wat betreft vlekken en zo!!) Mijn stempelkussentjes waren met één druppel water weer tot "leven" te wekken na een tijd niét gebruiken "Color box" van Cat's Eye. Maar als het houdbaar op stof moet ..... zal je tóch waarschijlijk stofverf moeten gebruiken ....?!
    (Oeps: sorry voor het lange verhaal)

    BeantwoordenVerwijderen