6 juli 2011

Crochet doilies

My mom made tons of doilies when I was a kid. That is probably where my crochet-mania started. I used to think they were corny, but now I can see the therapeutic effects of crocheting repeating patterns. So I made my own doily today.

just made this picture with my PhotoPal for iPad

Hard to tell how big it is, huh?

just made this picture with my PhotoPal for iPad

Well, this big. I put my sunglasses next to it for reference.

just made this picture with my PhotoPal for iPad

Yep! It's a rug for the munchkins room!

just made this picture with my PhotoPal for iPad

I used Zpagetti, a reclaimed material made from scraps from the fashion industry. All new materials! I'll probably make a bigger one for the living room too...

7 opmerkingen:

  1. Hi miss! Will you send me an email at dawbis@gmail.com? I don't seem to have your email and I'd like to talk to you about our trade :)

    Btw, love this little rug! You're quite a talent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ontdek je blog net pas! Leuk :)
    Wat een waan-zin-nig mooi kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank u, dank u! Dat denk ik nou ook steeds van jouw stempels en papierwaren! Ik ben jaloeeeeeers!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een moooooi kleedje zeg, je inspireert me om er zelf ook een te maken voor mijn dochters kamer. Heb je een bepaald patroon gebruikt?

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze is toevallig het binnenste deel van een doily in een boekje van Marie Claire, maar als je googelt op crochet doily kom je ook heel wat patronen tegen. Op dit blog staan er al heel wat: http://chisako3.exblog.jp/i2/

    Ook al is het in het Japans, het gaat om de haakschema's, toch? Ik bestel meestal ook Japanse boeken via Etsy, daar hebben ze veel meer dan hier...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je voor je reactie! Ik ga op zoek naar een leuk patroon. Heb een kennis bereid gevonden een kleedje voor mij te maken aangezien ik het zelf niet kan(maar wel eens wil leren:))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Do you have a pattern that you used for this? It is so beautiful!!

    BeantwoordenVerwijderen